مقاله شرح ابيات مثنوي
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات
مقاله شرح ابيات مثنوي

مقاله شرح ابيات مثنوي

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت تعداد صفحات: 23 شرح ابيات مثنوي بيت 1598 تا 1649 1598 ) بامدادان آمدند آن مادران خفته اُستا همچو بيمار گران نثر : آن مادران بامدادان آمدند در حاليكه در حاليكه اُستا همچون بيمارگران خفته بود. معني : صبح مادران به خانه استاد آمدند و استاد مانند يك بيمار وخيم الحال خوابيده بود. بامدادان : صبح اول وقت / گران :‌وخيم الحال / بيمار گران : بيمار وخيم الحال 1599) هم عرق كرده ز بسياري لحاف سريسته،‌دو كشيده در س ...


  • مولانا در ابيات آغاز مثنوي(1)

    rasekhoon.net/article/show/193646/مولانا-در-ابيات...

    چکيده . مثنوي هنرهاي بسيار دارد و نخستين ابيات آن، خاصه هجده بيت اول که به ني نامه معروف شده است، يکي از دلکش ترين، بلکه عالي ترين قطعه هاي مثنوي است.

  • شرح مثنوی شریف (فروزانفر) - ویکی‌نور، دانشنامۀ تخصصی

    wikinoor.ir/شرح_مثنوی_شریف_(فروزانفر)

    شرح مثنوى شريف، اثرى است از بديع‌الزمان فروزانفر در عصر حاضر كه به زبان فارسى به‌عنوان شرحى بر كتاب مثنوى مولوى نوشته شده است و حاوى حكايت‌هاى اخلاقى، اندرزنامه و دستورالعمل‌ها مى‌باشد و در سه جلد گرد آمده است.

  • نثر و شرح مثنوی شریف (گولپینارلی) - ویکی‌نور، دانشنامۀ تخصصی

    https://wikinoor.ir/نثر_و_شرح_مثنوی_شریف...

    نثر و شرح مثنوى شريف، شرح و توضيح عرفان‌پژوه و مولوى‌شناس برجسته و معاصر از كشور تركيه، عبدالباقى گولپينارلى بر مثنوى معنوى، به زبان تركى است كه دكتر توفيق هاشم‌پور سبحانى آن را به زبان فارسى ترجمه كرده است.

  • مولانا در ابيات آغاز مثنوي(1) - واضح

    vazeh.com/n1202020/مولانا-در-ابیات-آغاز-مثنوی-1

    مولانا در ابيات آغاز مثنوي(1)-مولانا در ابيات آغاز مثنوي(1) نويسنده: حسن لاهوتي* چکيده مثنوي هنرهاي بسيار دارد و نخستين ابيات آن، خاصه هجده بيت اول که به ني نامه معروف شده است، يکي از دلکش ترين، بلکه عالي ترين قطعه هاي ...

  • بررسی و مقایسه شروح مثنوی مولوی بر ابیات بحث بر انگیز دفتر اول

    tazetarinha..com/post/5009/-بررسی-و-مقایسه...

    برچسب ها : بررسی و مقایسه شروح مثنوی مولوی بر ابیات بحث بر انگیز دفتر اول, شروح , مثنوی مولوی , ابیات , دفتر اول , شرح و بررسی , مثنوی , مولوی , مقاله , پژوهش , تحقیق , پروژه , دانلود مقاله , دانلود ...

  • تأثير ابن عربي در مثنوي - rasekhoon.net

    https://rasekhoon.net/article/show/993263/...

    به نظر مي رسد که نيکلسن در شرحِ مثنوي توجّه زيادي به شروح ترکي همچون شرح اسمعيل اَنقروي و صاري عبدالله داشته است که متن مثنوي را از منظر مکتب ابن عربي و با توجّه به اصطلاحات آن توضيح مي دهند.

  • بررسی و مقایسه شروح مثنوی مولوی بر ابیات بحث بر انگیز دفتر اول

    https://nabproje..com/post/3800/-بررسی-و-مقایسه...

    بررسی و مقایسه شروح مثنوی مولوی بر ابیات بحث بر انگیز دفتر اول بررسی و مقایسه شروح مثنوی مولوی بر ابیات بحث بر انگیز دفتر اول,شروح,مثنوی مولوی,ابیات,دفتر اول,شرح و بررسی,مثنوی,مولوی,مقاله,پژوهش,تحقیق,پروژه,دانلود مقاله ...

  • مولانا در ابيات آغاز مثنوي(2) - واضح

    vazeh.com/n1202021/مولانا-در-ابیات-آغاز-مثنوی-2

    مولانا در ابيات آغاز مثنوي(2)-مولانا در ابيات آغاز مثنوي(2) نويسنده: حسن لاهوتي* سنخيت و جنسيت از نخستين ضروريات ارتباط و درک متقابل ست. هر که بخواهد با مولانا همراز شود بايد از جنس او شود. زبان دل مولانا زبان عشق است؛ آنان ...

  • SID.ir | شرح صوري در حل مشکلات مثنوي

    www.sid.ir/Fa/Journal/ViewPaper.aspx?ID=200677

    شرح و تفسير مثنوي جلال الدين محمد مولوي سابقه اي ديرين دارد، اما نکته حائز اهميت در شيوه شرح اين تفاسير، گرايش عرفاني آنها در توضيح محتوايي ابيات است.

  • SID.ir | مهلتي بايست تا خون شير شد تاويلي بر ابيات آغازين ...

    https://www.sid.ir/Fa/Journal/ViewPaper.aspx?ID=123343

    در ابيات آغازين دفتر دوم مثنوي، تناقض و پراکندگي اي در ظاهر ابيات وجود دارد. اکثر شارحان مثنوي در شرح اين ابيات، به دليل اينکه مولوي نام حسام الدين را به ميان آورده، به تفسير تاريخي متوسل شده اند.




  • برچسب ها : ,,,,,,,,,,,,,,,,
    مطالب مرتبط
    بخش نظرات این مطلب
    آخرین نظرات ثبت شده برای این مطلب را در زیر می بینید: برای دیدن نظرات بیشتر این پست روی شماره صفحه مورد نظر در زیر کلیک کنید:
    بخش نظرات برای پاسخ به سوالات و یا اظهار نظرات و حمایت های شما در مورد مطلب جاری است.
    پس به همین دلیل ازتون ممنون میشیم که سوالات غیرمرتبط با این مطلب را در انجمن های سایت مطرح کنید . در بخش نظرات فقط سوالات مرتبط با مطلب پاسخ داده خواهد شد .
    شما نیز نظری برای این مطلب ارسال نمایید:
    نام
    آدرس ایمیل
    وب سایت/بلاگ
    :) :( ;) :D
    ;)) :X :? :P
    :* =(( :O };-
    :B /:) =DD :S
    -) :-(( :-| :-))
    نظر خصوصی

     کد را وارد نمایید:

    آپلود عکس دلخواه: